VEELGESTELDE VRAGEN
Antwoorden op vragen over producten, garanties, ons beloningsprogramma en meer.
WELKE INFORMATIE IS VEREIST OM EEN TIMBERTECH GARANTIECLAIM IN TE DIENEN?
- Contactgegevens huiseigenaar
- Locatie van het terras (indien anders dan hoofdverblijfplaats)
- Details over installateur (zelf geïnstalleerd/door aannemer geïnstalleerd)
- Indien geïnstalleerd door een aannemer, naam en contactgegevens van de installerende aannemer
- Informatie detailhandelaar
- Datum van aankoop
- Datum installatie
- Stijl en kleur van uw TimberTech-product
- Facturen van de oorspronkelijke aankoop van TimberTech producten
- Foto’s van het productprobleem
- Gedetailleerde beschrijving van de aard van het probleem
WAT IS VEREIST BINNEN DE GEVRAAGDE FOTO'S VOOR EEN GARANTIECLAIM?
Foto’s zijn nodig om een claim op te lossen. U mag maximaal 5 foto’s uploaden bij de eerste registratie. Er kan aanvullende informatie worden gevraagd en verstrekt nadat de registratie is voltooid. De foto’s moeten overzichtsfoto’s bevatten van elke kant van het dek om de structuur, de hoogte van het dek en de algemene omgeving te illustreren. Voor verhoogde dekken zijn foto’s van de onderbouw nuttig.
Houd bij het maken van specifieke foto’s ter illustratie van het (de) probleemgebied(en) rekening met het volgende:
- Als u zich zorgen maakt over structurele beweging of kromtrekken, kunt u een rechte rand op het dekoppervlak plaatsen als referentiepunt om het probleemgebied beter te illustreren. (Gebruikelijke rechte randen zijn een waterpas, plank, bezemsteel, enz.)
- Voor foto’s van gebieden met esthetische problemen is geen referentiepunt met een rechte rand nodig.
- Duidelijke foto’s versnellen het beoordelingsproces
- Elk afbeeldingsbestand is beperkt tot 5 MB
HOE LANG IS MIJN TIMBERTECH GARANTIE?
TimberTech Advanced Polymer-producten hebben een beperkte kleurvervaging- en vlekkengarantie van 50 jaar en een beperkte levenslange residentiële garantie. TimberTech Composite-producten hebben een beperkte kleurvervaging- en vlekkengarantie van 30 of 25 jaar en een beperkte residentiële productgarantie van 30 of 25 jaar.
Lees meer over de huidige TimberTech garanties. Voor vragen over historische garanties kunt u bellen met 1-877-275-2935.
ZIJN DE TIMBERTECH DEK- EN RAILGARANTIES OVERDRAAGBAAR?
De TimberTech Garantie kan één (1) keer, binnen de periode van vijf (5) jaar vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum door Koper, worden overgedragen aan een volgende koper van het onroerend goed waarop de TimberTech Producten oorspronkelijk werden geïnstalleerd.
KAN IK DE STATUS VAN MIJN BESTAANDE TIMBERTECH-CLAIM ONLINE BEKIJKEN?
Ja, om de status van uw garantieclaim te bekijken, moet u het volgende indienen:
- Uw claimnummer
- Achternaam huiseigenaar
- Postcode huiseigenaar
HOE DIEN IK EEN TIMBERTECH GARANTIECLAIM IN?
Garantieclaims kunnen worden ingediend door een claimformulier in te vullen. U wordt door een eenvoudig proces van drie stappen geleid om uw garantieclaim te registreren.
WAT GEBEURT ER NADAT DE REGISTRATIE VAN EEN GARANTIECLAIM IS VOLTOOID?
U ontvangt een automatisch antwoord op het opgegeven e-mailadres, waarop uw claimnummer staat vermeld. Noteer dit claimnummer, want u zult er in alle toekomstige correspondentie naar moeten verwijzen. Zodra we de gegevens van uw claim hebben gecontroleerd om te zien of de gevraagde informatie is ingevuld, wordt de claim toegewezen aan een regionale garantiespecialist die contact met u opneemt via de contactmethode van uw voorkeur.
WAT MOET IK DOEN ALS IK GEEN FACTUREN HEB VOOR MIJN GARANTIECLAIM?
Facturen van de detailhandelaar genieten de voorkeur omdat ze veel van de vereiste informatie op één plek bevatten, zoals het aankooppunt, de aankoopdatum, de materiaalbeschrijving, lengtes en tellingen.
Voorkeur voor documenten:
- Originele verkoopfactuur
- Origineel contract met installateur*
- Bouwvergunning*
Aanvaardbaar alternatief bewijs van betaling/aankoop:
- Creditcardafschrift*
- Afbeelding geannuleerde cheque*
*Claims die worden ingediend zonder een originele verkoopfactuur om het type materiaal, de lengtes, de hoeveelheden en het verkooppunt van aankoop te definiëren, zullen leiden tot vertragingen. Afhankelijk van de aard van de productclaim kunnen aanvullende gegevens worden gevraagd.